دلایل اهمیت لینک داخلی و تأثیر آن در سئو سایت
۱ دیدگاه
2,378

دنیای وب و اینترنت با لینک ها است که معنا و مفهوم دارد و لینک ها مهم ترین منبع و سرنخ برای ربات های موتورهای جستجو هستند، گوگل و البته سایر موتورهای جستجو پروسه بررسی صفحات وب را با فهرستی از لینک‌ ها شروع می کنند که همه آن ها را از صفحات بررسی شده قبلی خود جمع‌آوری کرده‌اند، (بعلاوه لینک‌هایی که در نقشه سایت ارائه ‌شده است) هر زمان که ربات گوگل سایتی را بررسی می کند، کلیه لینک‌هایی را که هنگام بررسی صفحات مشاهده می کند، به لیست خود جهت بررسی ها بعدی اضافه می کند.

انواع لینک ها

سه نوع لینک و لینک دهی وجود دارد که هرکدام می تواند در مقوله بهینه سازی سایت تأثیر گذار باشند.

  • لینک های داخلی ( Internal Links )

لینک داخلی به لینکی گفته می شود که از یک صفحه سایت به صفحه دیگری در داخل همان سایت هدایت شود.

لینک های داخلی

لینک های داخلی هم برای بازدید کنندگان سایت حائز اهمیت هستند و هم برای ربات های موتورهای جستجو. لینک های داخلی هم به کاربران و هم به ربات ها کمک می کنند تا بتوانند به صفحات مختلف سایت دسترسی داشته باشند و بین صفحات مختلف سایت حرکت کنند.

 

  • لینک های خارجی یا بک لینک ها ( Back links )

لینک های خارجی که اصطلاحاً به آن ها Back Links نیز گفته می شود لینک هایی هستند که از سایر سایت ها به سایت شما اشاره می کنند.

لینک های خارجی

لینک های خارجی  جزء یکی از فاکتورهای بسیار تأثیرگذار در رتبه‌بندی سایت‌ها می‌باشند. چراکه از دید گوگل لینک‌های خارجی نشان از محبوبیت یک سایت در نزد سایر سایت‌ها دارد و هرچه این محبوبیت بالاتر باشد تأثیر بیشتری در رتبه‌بندی سایت خواهد داشت.

 

  • لینک های خروجی ( Out Bound Links (OBL) )

لینک های خروجی به لینک هایی گفته می شود که از سایت شما به سایر سایت ها هدایت می شوند.

لینک های خروجیلینک‌های خروجی می‌توانند هم تأثیر مثبت و هم تأثیر منفی در رتبه‌بندی سایت‌ها بگذارند و حتی باعث جریمه شدن سایت نیز شوند؛ بنابراین در لینک دهی به سایر سایت‌ها باید به‌دقت عمل کنید و نکات مربوطه را رعایت کنید.

 

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام و خسته نباشید…
    مقاله جمع و جور و مفیدی بود …
    اول فکر کردم فالو و نوفالو رو میخوایید بگید … و اینکه output لینک رو جدا کردین جالب بود.. چون عرف اینه که میگن داخلی و خارجی یا همون اینترنال و اکسترنال …

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.