سئو محتوا
بدون دیدگاه
710

کلیدی ترین بخش هر صفحه‌ای از سایت محتوا آن است و نکته‌ای که بارها به آن اشاره کرده‌ایم و مهم ترین گزینه‌ای که شخص به خاطر آن وارد سایت شما شده است و حاضر است وقت خود را بابت آن در سایت سپری کند، تصمیم بگیرد که مجدد به سایت برگردد یا خیر و نهایتاً از سایت شما خرید کند یا خیر، همین محتوا است. محتوا پادشاه است

در خصوص محتوا سایت می توان کتاب های مختلفی نوشت و ساعت ها در مورد آن صحبت کرد، در ادامه صرفاً برخی از نکات فنی که در متن محتوا بایستی رعایت کنید را اشاره کرده‌ایم:

نکات مهم در سئو مطالب و محتوای سایت:

  1. مطالب سایت را به گونه ای بنویسید که به صورت ساده قابل خواندن و قابل فهم باشد.

کاربران زمانی از سایت و محتوا شما لذت می برند و حاضرند در سایت شما وقت بگذارند که محتوا سایت به زبانی ساده و روان نوشته شده باشد و به‌ سادگی قابل خواندن و قابل فهم باشد.

توجه:

* از نوشتن متن های مبهم و درهم‌ بر هم با غلط های املایی، نگارشی و گرامری پرهیز کنید. برای این مورد می توانید از ابزار ویراستیار (www.virastyar.ir) که در نرم‌افزار word قابل استفاده است کمک بگیرید.

* به صورت کاملاً طبیعی و روان متن های سایت را بنویسید به نحوی که تجربه و حس خوبی را برای کاربر به ارمغان داشته باشد.

* متون خود را به صورت فایل های تصویری در سایت استفاده نکنید چرا که بسیاری از کاربران نیاز دارند که بتوانند مطالب سایت را کپی و در جاهای مختلف از آن استفاده کنند و همین طور زمانی که متون را در قالب تصویر در سایت استفاده می کنید موتورهای جستجو نمی توانند آن محتوا را بخوانند و فهرست بندی کنند.

  1. بصورت منظم محتوای جدید و منحصر به فرد تولید و در سایت منتشر کنید.

محتوای بروز و جدید نه تنها باعث می شود اشخاص مجدد به سایت برگردند بلکه باعث جذب بازدیدکنندگان جدید نیز می شود. در مطالب قبلی مقاله ای در خصوص ۲۰ ایده برای تولید محتوا سایت نوشتیم که می توانید ایده های بسیار خوب و جذاب و مستمری را در خصوص تولید و انتشار محتوا به شما بدهد.

توجه:

* از تکرار و یا کپی کردن مطالب سایر سایت ها خودداری کنید چراکه ارزش بسیار پایینی را برای بازدیدکنندگان به همراه خواهد داشت و به سادگی نیز برای موتورهای جستجو قابل تشخیص است که شما محتوای تکراری و کپی در سایت خود استفاده کرده‌اید.

* محتوای تکراری صرفاً به این معنا نیست که از مطالب سایر سایت ها کپی بگیرید و در سایت منتشر کنید بلکه هر محتوایی از سایت که با چند لینک مختلف قابل دسترس باشد نیز محتوای تکراری محسوب می شود.

  1. هدف اصلی از تولید و انتشار محتوا را مخاطبین خود قرار دهید نه موتورهای جستجو

کلاً هدف اصلی طراحی سایت و ارائه محتوا در آن را مخاطبین خود قرار دهید و بر اساس نیاز کاربران، سایت را بروز رسانی کنید و در آن مطالب جدید قرار دهید. فقط به این نکته دقت کنید که سایت و محتوای منتشر شده برای موتورهای جستجو قابل دسترس باشد و این خود نتایج مثبت را برای شما به همراه خواهد داشت.

توجه:

* از قرار دادن تعداد کلمات کلیدی زیاد در محتوا سایت فقط به قصد ربات های جستجوگر و کسب رتبه بالاتر اکیداً خودداری کنید چراکه این کار واقعاً باعث آزار کاربران خواهد شد و تأثیری در رتبه بندی سایت شما توسط گوگل نیز نخواهد داشت. بااین وجود سعی کنید هوشمندانه از کلمات کلیدی در متن صفحات استفاده کنید خصوصاً در جملات آغازین مطالب سایت.

* از قرار دادن محتواهایی که برای کاربران قابل مشاهده نیست اما به نحوی در سایت قرار می گیرند که فقط برای ربات های موتورهای جستجو قابل شناسایی و خواندن است پرهیز کنید، یکی از مواردی که ناخواسته ممکن است مرتکب این اشتباه شوید این است که رنگ متن و رنگ پس زمینه صفحه یکی باشد که درنتیجه متن برای کاربر قابل دیدن نخواهد بود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.